lördag 24 mars 2012

Slakta grisen!

Det luktar vår och Spiken som utsett nya grässtrån till magmedicin mumsar på det nya gröna i Skinnarviksparken där han också träffar en av sina flickvänner Bellis, en liten söt dansk gårdshund som han en gång för några år sedan nästan lyckades få hem i sängen.

Annars är man rätt slak efter en vecka i fabriken. Har nu fått ett gäng högstadieklasser som jag ska tämja resten av terminen. En ska jag köpa en väckarklocka till eftersom han alltid kommer försent även om han börjar tio.

Annars håller vi på med veckans V 75:a.

Ser lite halvlurigt ut. Lutar åt Clear Sign och Faymous Fayline som spikar i två olika system. Eller Merger Blue Chip, eller... Eller...

En sak slog mig. På förmiddagen konstaterade vi att Alandias Karisma och kanske mera intressant Belgrado strukits från degens tävlingar. Detta på ATG Classic. Nu kommer min fråga. Varför är då dess två hästar med en timme senare på ATG LIVE.

Förklaring?

Det är väl som det danska, tasmanska, sydafrikansk etc speltekniken, oförklarligt, hemligt eller bara helt enkelt obegripligt.

Gilla läget. Vi spelar ju bara.

Det blir också ett fetmersadebatt som vi ser fram emot. Teflongrabbarna Micke Nybrink och Niklas Andersson mot några tränare som ska få lite svar på vilka kostnader som kan sänkas så att Micke och Niklas kan sova lugnt. Varför inte börja med att kapa i ATG byråkratin och öka prispengarna. Hyr ur Silvergrisen och låt Micke och Nicke hyra en husbil istället. Mobilt och mysigt. Eller röj lite i pensionsförsäkringarna. Lönenivån?

Nu ska jag plugga lite på veckans omgång.






Inga kommentarer: