tisdag 14 oktober 2008

Det luktar höst genom fönstret!


Den är sen kväll i Paradiset och det luktar klart och tydligt kallare tider genom det öppna fönstret. Min hunds nakna högerskinka böjar få hår. Han satte sig på något. Gnagde själv av pälsen och ångrade sig sedan.

NU vill han leka. Innan ville han inte leka.

Nu beror det på vilken typ av musik man gillar men James Carters ”Present Tense” går ner alla dagar. Wyclefs Carnival II följer med sådana här kvällar liksom Enigmas nya och en rolig bekantskap som kom ut med sitt debutalbum ”All in a Day” häromdagen i R&B klassen, Stee Downes. En riktig pärla för den som gillar den här lite speciella musiken.

Spiken min hund gillar typ Elvis, Roy Orbisson och Yusuf Islam. Soft ska det vara. King´s Call med Phil Lynott. Vi brukar dansa ibland när Mr J Russell är på det humöret. Nej, vi är inte bögar.

Fast just nu gillar han att sniffa på löven. Löven och den första frosten och snö är hans favoriter. Så han har en ljus framtid.

Jag hittar en påse Dumle kola i ett skåp. Spiken har inte fått kola på länge. Dumle och Ahlgrens bilar är hans absoluta F. Förutom hästbajs.

Han gillade champagne förr men blir ganska stöddig av det måste jag säga.

Matte ringde och vi pratade lite hästar. Det handlade om Jorma Kontios möjligheter i lopp ett. Bob Hope! Med ett sådant namn finns det goda möjligheter. En annan häst som plötsligt fick förbättrade möjligheter är Swept to Victory.

Nu ska jag skriva lite annat en stund. Förflytta mig till Tehran. Men lyssna lite på Stee Downes. Han är inte så vanlig! Många är fantastiskt vanliga.

Inga kommentarer: