söndag 21 februari 2010

När naturen tar över...



Läser att Åsa Torstensson tycker det är livsfarligt att gå ut i dagens AB och att:

– Man måste också ha respekt för att vädret tar över människans krafter.

Torstensson är infrastrukturminister och ansvarar för tågtrafik.

Just nu chattar Torstensson om SJ, förseningar och snökaos. Om Svågern får ordning på sin internetförbindelse tror jag han kan vara en av de irriterade.

I fredags ringde Svärmor. Egentligen var hon svårt sjuk i en förkylning som verkar ha kommit och gått efter den där influensavaccineringen innan jul. Men plösligt lät hon temporärt bättre. Hon skulle jobba i veckan och sedan hade Svågern, hennes son fastnat i en skog mellan Karlstad och Stockholm.

Batteriet var nästan slut och…

Så jag ringde Svågern. Först vad det upptaget så jag övergick till att häckla några som häcklade mig. Sen fick jag kontakt. Då hade han suttit i 3,5 timmar om jag förstod saken rätt. Loket hade brakat ihop, ljuset försvunnit och…

Det är så klart inte så roligt.

Det var skittåg och aldrig mer…

OK, jag tyckte synd om Svågern som är en trevlig kille. Men det är ju vinter och då brukar ju grejer trilla ihop.

Gamla tåg…jaha, OK och sen snackade vi lite och batteriet var nästa slut. Då kom det. Kunde dom bjuda på en kopp kaffe?

-Nej, hur skulle det se ut…

Ja, hur skulle det se ut. Min Svåger hade varit och spelat in någon grej som handlade om andra världskriget och gränsen mellan Norge och Sverige. Han kanske inte hade tänkt sig satt sitta och huttra i något jävla SJ släp hela fredagkvällen.

-Nej, hur skulle det se ut…


Torstensson din lallare. Vädret tar inte över människans krafter! Människan tar över vädrets krafter och dessemellan lagar man varm choklad med rom och vispgrädde för dom som vill ha och dansar magdans för passagerarna under tiden så dom kommer tillbaka din liknöjda kossa! Det är ju för fan val i höst!

Dessutom var tvålen slut på toaletterna. Tvål har ni väl råd med i alla fall? Kan inte det vara en vettig hjärtefråga nu när ni kört slut på dom andra?

Inga kommentarer: